International Pre-Graduate Conference for Music Research (IPCoM)

Teilnehmer*innen und Poster / Participants and posters

Die Teilnehmer*innen und ihre Poster finden Sie ab sofort hier.

Please find the participants and their posters here.

Programm/Program

Den kompletten Programmablauf finden Sie hier.

Please find the program schedule here.

International Pre-Graduate Conference of Music (IPCoM)

Die International Pre-Graduate Conference of Music (IPCoM) ist eine Online-Veranstaltung in Kooperation mit dem Music Department der Texas State University, die die Abteilung Musikwissenschaft für Bachelor- und Master-Studierende musikalischer Fächer veranstaltet. Die Konferenz findet erstmals am 26. April 2024 zwischen 17 und 20 Uhr CET statt.

Die IPCoM hat zum Ziel, den transatlantischen wissenschaftlichen Austausch bereits während des Bachelor- und Masterstudiums zu fördern. Zudem sollen Anreize geschaffen werden, exzellente Hausarbeiten zu schreiben, die auch außerhalb der eigenen Universität präsentiert werden können. Die Konferenz soll somit Studierenden die Möglichkeit bieten, Wissenschaftskommunikation auf internationaler Ebene kennenzulernen.

Die IPCoM bietet Studierenden der amerikanischen und deutschen Partneruniversitäten (JGU Mainz und TSU San Marcos/TX) , die im Jahr 2023 eine herausragende Hausarbeit geschrieben haben, die Möglichkeit, ihre Forschungsergebnisse mit einem digitalen Poster und einem Kurzvortrag zu präsentieren. Die drei besten Leistungen werden prämiert.

Die Nominieren halten einen kurzen Pitch-Vortrag (5–7 Minuten) auf englisch mit begleitendem digitalem Poster. Das Poster unterstützt den Vortrag und soll in der Woche zuvor bereits virtuell auf einer eigens angelegten Website ausgestellt werden. Der Einsendeschluss ist daher der 12. April 2024.

Fragen richten Sie gerne an die Organisator:innen unter Pre-Grad-Conf@uni-mainz.de.

Verantwortliche:

Stefanie Acquavella-Rauch & Franziska Berg (Team JGU Mainz)
Nico Schüler (Team TSU San Marcos)

International Pre-Graduate Conference of Music (IPCoM) (English version)

The International Pre-Graduate Conference of Music (IPCoM) is an online event in cooperation with the Music Department of Texas State University, organized by the Musicology Department for Bachelor's and Master's students of various musical disciplines. The conference will take place for the first time on April 26, 2024 between 5 and 8 p.m. CET.

The IPCoM aims to promote transatlantic academic exchange during Bachelor's and Master's degree programs. It also aims to create incentives to write excellent theses or papers that can also be presented outside their own university. The conference is thus intended to offer students the opportunity to get to know academic communication on an international level.

The IPCoM offers students from the American and German partner universities (JGU Mainz and TSU San Marcos/TX) who have written an outstanding term paper in 2023 the opportunity to present their research results with a digital poster and a short presentation. The three best performances will be awarded a prize.

The nominees will give a short pitch presentation (5-7 minutes) in English with an accompanying digital poster. The poster will support the presentation and will be exhibited virtually on a dedicated website the week before. The submission deadline is therefore April 12, 2024.

If you have any questions, please contact the organizers at Pre-Grad-Conf@uni-mainz.de.

Organizers:

Stefanie Acquavella-Rauch & Franziska Berg (Team JGU Mainz)
Nico Schüler (Team TSU San Marcos)